Allmänna villkor
Villkor för våra tjänster
Dessa allmänna villkor gäller för alla tjänster som tillhandahålls av Autogram. Genom att använda våra tjänster accepterar du dessa villkor.
Om företaget
Autogram
Spånehusvägen 63A
214 39 Malmö, Sverige
E-post: service@autogram.se
Telefon: 0735 40 30 39
Våra tjänster
Autogram erbjuder mobil bilservice som inkluderar:
Bokning och avtal
Bokningsprocess
- • Bokning sker via vår webbplats, telefon eller e-post
- • Vi bekräftar bokningen och tid för upphämtning
- • Avtalet är bindande när vi bekräftat er bokning
Ändringar och avbokningar
- • Avbokning ska göras senast 24 timmar före överenskommen tid
- • Sen avbokning kan medföra en avgift om 500 kr
- • Ändringar av tid görs i mån av tillgång utan extra kostnad
Priser och betalning
Prisuppgifter
Alla priser på vår webbplats är inklusive moms. Slutpris kan variera beroende på fordonets skick och extra arbete som upptäcks under service.
Betalningsvillkor
Betalning ska ske inom 30 dagar från fakturadatum. Vi accepterar bankgiro, Swish och kortbetalning. Dröjsmålsränta enligt räntelagen tillkommer vid försenad betalning.
Kostnadsförslag
Upptäcks ytterligare reparationsbehov under service kontaktar vi dig för godkännande innan arbetet påbörjas. Inget extra arbete utförs utan ditt samtycke.
Ansvar och garantier
Vår garanti
- • 12 månaders garanti på utfört arbete
- • Reservdelars garanti enligt tillverkarens villkor
- • Kostnadsfri efterkontroll inom 1 månad
Ansvarsbegränsning
- • Vårt ansvar begränsas till det utförda arbetets värde
- • Vi ansvarar inte för dolda fel som inte upptäcks vid normal besiktning
- • Indirekta skador såsom förlorad arbetstid eller hyrbilskostnader ersätts ej
Kundens ansvar
- • Fordonet ska vara tillgängligt vid överenskommen tid
- • Upplysa om kända problem eller tidigare reparationer
- • Ta bort personliga föremål från fordonet före service
- • Säkerställa att fordonet har giltigt körkort och försäkring
Force majeure
Autogram är inte ansvarig för förseningar eller bristande fullgörelse som beror på omständigheter utanför vår kontroll, såsom extrema väderförhållanden, naturkatastrofer, myndighetsbeslut eller andra händelser som rimligen inte kunde förutses.
Reklamationer och tvister
Reklamationsrätt
Reklamation ska göras skriftligt inom skälig tid efter det att felet upptäckts. Kontakta oss på service@autogram.se eller 0735 40 30 39 för att anmäla reklamation.
Tvistlösning
Vid tvister ska först försök till förlikning ske. Om detta misslyckas kan tvist hänskjutas till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller allmän domstol. Svensk rätt gäller för tolkning av dessa villkor.
Ändringar av villkor
Autogram förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor. Väsentliga ändringar meddelas via vår webbplats eller direkt till kunder. Fortsatt användning av våra tjänster efter ändringar innebär acceptans av de nya villkoren.
Kontaktinformation
Telefon: 0735 40 30 39
E-post: service@autogram.se
Adress: Spånehusvägen 63A, 214 39 Malmö, Sverige
Villkoren gäller från: 25 augusti 2025
Frågor om villkoren? Kontakta oss så hjälper vi dig.