Allmänna villkor

Villkor för våra tjänster

Dessa allmänna villkor gäller för alla tjänster som tillhandahålls av Autogram. Genom att använda våra tjänster accepterar du dessa villkor.

Om företaget

Autogram
Spånehusvägen 63A
214 39 Malmö, Sverige
E-post: service@autogram.se
Telefon: 0735 40 30 39


Våra tjänster

Autogram erbjuder mobil bilservice som inkluderar:

Bilservice och underhåll
Reparationer och felsökning
Däckbyte och däckhotell
Rekond och biltvätt
Besiktningsförberedelse
Installation av tillbehör
Foliering och dekaler
Upphämtning och avlämning

Bokning och avtal

Bokningsprocess

  • Bokning sker via vår webbplats, telefon eller e-post
  • Vi bekräftar bokningen och tid för upphämtning
  • Avtalet är bindande när vi bekräftat er bokning

Ändringar och avbokningar

  • Avbokning ska göras senast 24 timmar före överenskommen tid
  • Sen avbokning kan medföra en avgift om 500 kr
  • Ändringar av tid görs i mån av tillgång utan extra kostnad

Priser och betalning

Prisuppgifter

Alla priser på vår webbplats är inklusive moms. Slutpris kan variera beroende på fordonets skick och extra arbete som upptäcks under service.

Betalningsvillkor

Betalning ska ske inom 30 dagar från fakturadatum. Vi accepterar bankgiro, Swish och kortbetalning. Dröjsmålsränta enligt räntelagen tillkommer vid försenad betalning.

Kostnadsförslag

Upptäcks ytterligare reparationsbehov under service kontaktar vi dig för godkännande innan arbetet påbörjas. Inget extra arbete utförs utan ditt samtycke.


Ansvar och garantier

Vår garanti

  • 12 månaders garanti på utfört arbete
  • Reservdelars garanti enligt tillverkarens villkor
  • Kostnadsfri efterkontroll inom 1 månad

Ansvarsbegränsning

  • Vårt ansvar begränsas till det utförda arbetets värde
  • Vi ansvarar inte för dolda fel som inte upptäcks vid normal besiktning
  • Indirekta skador såsom förlorad arbetstid eller hyrbilskostnader ersätts ej

Kundens ansvar

  • Fordonet ska vara tillgängligt vid överenskommen tid
  • Upplysa om kända problem eller tidigare reparationer
  • Ta bort personliga föremål från fordonet före service
  • Säkerställa att fordonet har giltigt körkort och försäkring

Force majeure

Autogram är inte ansvarig för förseningar eller bristande fullgörelse som beror på omständigheter utanför vår kontroll, såsom extrema väderförhållanden, naturkatastrofer, myndighetsbeslut eller andra händelser som rimligen inte kunde förutses.


Reklamationer och tvister

Reklamationsrätt

Reklamation ska göras skriftligt inom skälig tid efter det att felet upptäckts. Kontakta oss på service@autogram.se eller 0735 40 30 39 för att anmäla reklamation.

Tvistlösning

Vid tvister ska först försök till förlikning ske. Om detta misslyckas kan tvist hänskjutas till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller allmän domstol. Svensk rätt gäller för tolkning av dessa villkor.


Ändringar av villkor

Autogram förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor. Väsentliga ändringar meddelas via vår webbplats eller direkt till kunder. Fortsatt användning av våra tjänster efter ändringar innebär acceptans av de nya villkoren.


Kontaktinformation

📞

Telefon: 0735 40 30 39
E-post: service@autogram.se
Adress: Spånehusvägen 63A, 214 39 Malmö, Sverige

Villkoren gäller från: 25 augusti 2025

Frågor om villkoren? Kontakta oss så hjälper vi dig.